keskiviikko 5. lokakuuta 2011

Jäätävämättöpostaus

Joo.. tässä on ehtiny kertyä vaikka mitä postauksia mitä on pitäny tehdä, joten lykkään nyt kaikki samaan syssyyn, vaikka vihaan sellasta (jotenki tosi epäjärjestelmällistä), mutta toisaalta mulla tulis muuten tänään nii pirun monta postausta ettei itse erkkikään pysy enää perässä... Nää ei myöskään ole missään aikajärjestyksessä eikä noudata muutenkaan yhtikäs mitään maallista logiikkaa...

Ensimmäisenä mainittakoon Elmerin kalakeitto, josta juteltiin joskus kesälläkö se oli jossain mun postauksessa. Ja kun ite en ole ehtinyt/muistanut sitä keittoa tehdä niin Elmeri sitten päätti mulle joku kaunis päivä tossa ilmottaa, että hei "mä teen sitä kalakeittoa maanantaina", ja mä sitten menin kuvailemaan ja syömään kyseistä pöperöä. Ja muuten oli nii maa perk***** hyvää sapuskaa ettei mitää määrää ole. Parasta kalakeittoa mitä mä olen syöny. En lähe ryöstelee reseptiä ja jaksa postata tähän kaikkii työnvaiheita ja vähän kuuluu kavereitten blogejakin mainostaa, niin tässä teille linkki kokonaisuuteen ja alla kuva valmiista safkasta ja mun räjähtäneestä olemuksesta (maanantaisin ei todellakaan jaksa panostaa ulkonäköön).






Tein koulussa tos taannoin croisantteja ja siinä kävi vähän niin, et mä jätän sen homman ranskalaisille... Ei oikeen onnistunu, niistä tuli sellasia rapeita. Kuulemma johtus siitä et olivat liian kauan uunissa (en handlaa viel noit kiertoilmauuneja). Valitettavasti unohdin ottaa kuvia niistä.

Turun Ruokamessut oli viime viikonloppuna eli siis 30.9-2.10.2011. Koska mulla on miljoona ja yks asiaa koko ajan pyörimäs päässä ni tietty unohdin kameran koulun kaappiin, mikä ketuttaa vieläkin ihan sikana.Olin siis siellä perjantaina ystäväni Lassin kanssa, koska sillon pääs kaks opiskelijaa yhen hinnalla eli se oli sit niinku 5€ per lärvi. Teemana oli luomu ja Japani ainakin. En loppupeleissä sit hirveesti sielt ostanu mitään mut käteen jäi Naga Morichin aiheuttamat tuskat (joo, urpo ku olen ni oli pakko maistaa) sekä ostokset:

Tannisen Chilinen, Supertulinen kastike joka muuten on ihan törkeetä settiä oli Nagaan ja johki muuhun oisko ollu Ramiroon tehty.



Sate Herkkutuotteen valmistama käsintehty chilimaitosuklaa, jonka väänsin naamaani normaalisti heti, vaikka yritin sinnitellä viikonlopun yli, et oisin saanu ite suklaasta valokuvan enkä tästä tyhjän pussin etiketistä. Paras chilisuklaa ikinä.





Ullan Pakarin Kaurakakko vai mikä lie leipä tarttu mukaan ku ostettiin kimpassa Lassin kanssa. Lassi osti 2 ja mä sen yhden ku oli 3 leipää 5€ tarjous. Leivässä oli joku jäätävä sivumaku, ihan ku ois ollu jossain likasessa uunissa tai jotain pesuainetta jääny taikinakulhoon tjn. En osaa sanoa, mut en tykänny. Enkä ottanu kuvaakaan leivästä.

En muista et oisin ostanu sielt enempi mitään, mut otin jottain esitteitä lähikuntien luomutuottajista

Luomukasviksia: Mikolan luomutila, Luomulandia, Kontolan luomutila, Koivusillan tila, Vinkkilän Luomutuote

Luomulihaa: Kotikosken lammastila, Rintalan luomutila

Myllytuotteita: Birkkalan tila, Reunasalon Mylly Oy, Riihipuoti Oy, Siimeksen luomutila

Leipomoja: Livonsaaren leipomo, Veraisen leipomo

Esitteessä ei ollut, mutta mainittakoon vielä luomukauppoja Turussa: Luomuidylli, Ruohonjuuri 


Ja sitten voisi vielä mainita, että se mun tilaama Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM objektiivi (huuto.net 310€) on ihana, mutta ei kuitenkaa täysin sovellukaan siihen tarkotukseen (ruoka-annosten kuvaus) ku olin ajatellu, mutta kyllä sillä ihan kivoja kuvia saa. Vaatii vaan vähän harjottelua ton vakaan kuvausasennon kanssa. Valitettavasti kuvat siitä on toisella koneella ja en jaksa nyt alkaa räpsii uusia.

Jaaaaa sitten mainostan öljyjä: eli avokadoöljy, joka on aivan loistavaa, hyvää esimerkiks vinaigrette kastikkeeseen ja vaikka naamalle (sisältää E-vitamiinia). Toinen mahtava on aidoista ja alkuperäisistä Kalamata-oliiveista puristettua extra-neitsyt oliiviöljy. Molemmat on kalleita ku fan, mut esimerkiks toi avocadoöljy oli täs joku päivä Hulluilla Päivillä Stockmannilla tarjouksessa...





Nyt mun tarvii mennä tekemään perunamuusia Rosamunda-perunoista ja chili-lihapullia käyttäen tota Tannisen Supertulista <3


http://hugexheavenly.blogspot.com/2011/10/fish-soup-of-gods.html

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Vain asialliset kommentit julkaistaan.